Glimta

Nu gör vi det möjligt för företag att låsa upp enskilda Pro- och Plus-artiklar för spridning i sociala medier eller andra egna kanaler. Lösningen är ett samarbete med svenska techbolaget Glimta och är en helt digital tjänst.

– Vi har sett en stor efterfrågan från företagens marknads- och kommunikationsavdelningar på att kunna dela låsta artiklar i egna kanaler, både externt och internt. Även i den digitala världen finns det ett sug efter särtryck, som det kallades förr, och därför är vi nu glada att kunna erbjuda den här lösningen, säger Marcus Jerräng, chefredaktör för IDG:s b2b-titlar.

Tjänsten innebär att företag på bara någon minut kan få tillgång till en “superlänk” som låser upp den aktuella artikeln för alla som klickar på länken. Köpet görs direkt i webbläsaren och betalningen sker med kort eller faktura.

Kostnaden för att låsa upp en artikel med en superlänk varierar beroende på hur många som ska få tillgång till länken, och hur länge den ska vara giltig.

Så fungerar det
För att låsa upp en artikel från IDG Pro/Plus går du in hos Glimta och klistrar in länken till artikeln. Därefter kan du ta del av en prisuppgift, skapa ditt konto och betala för tjänsten. Efter någon minut får du superlänken, klar att dela som du vill, till din e-post.