Nu prioriteras värdet av att skapa budskap högre upp i säljtratten hos allt fler bolag, där sociala plattformar i växande utsträckning planeras in som touchpoints på vägen genom tratten. Men säkrar du verkligen att din sociala medie-budget läggs på kvalitativ trafik? Många av våra kunder som tidigare jobbat med enbart native-innehåll som sponsrade artiklar, förlänger sin kampanj till sociala plattformar så som Facebook och LinkedIn. En trend som tog fart 2017 och som stärks av större budgetar för 2018.

Trenden går mot säkra målgrupper

Men varför ska man investera i sociala medier-lösningar externt när många gör det själva internt?

Svaret är att det ena inte utesluter det andra, och att den målgrupp Facebook erbjuder dig också erbjuds till alla dina konkurrenter. Vi ser en tydlig trend i att investera i kvalitativa målgrupper och därför öppnade vi för möjligheten att nå IDG:s läsare även på sociala plattformar. Det är en målgrupp byggd från kvalitativ förstahandsdata där det finns möjlighet att segmentera på varumärkesnivå inom IDG (exempelvis Computer Sweden, TechWorld och CIO Sweden), att nå läsare inom särskilda ämnen (GDPR, Säkerhet eller Molnet med flera). Det går till och med nå läsare som tagit del av just era specifika native-artiklar publicerade inom IDG:s nätverk.

IDG Marketing Update

Det innebär att ni får möjlighet att nå en unikt sammansatt målgrupp som visat intresse för såväl ert valda ämne som ert företag - addera sedan styrkan i att nå dem med ett andra budskap via sociala medier. Det är ingen nyhet att ett budskap blir mer trovärdigt när tredje part kommunicerar det. Därför ser vi ökat värde och starkare budskap i att jobba med våra egna Facebooksidor; IDG.se, IDG Tech Talk Nordics, IDG Tech Jobs, IDG Gear Talk, vilka vi använder för att kommunicera just ert budskap.

Är du intresserad av att höra vad vi kan göra? Är du trött på att jobba med byråer som enbart säljer Facebooks egna målgrupper eller look-a-likes till dig? Är du trött på det spill du får av trafik som inte träffar rätt? Vill du arbeta med sociala medier där du faktiskt vet vilken målgrupp du når och få ut mer av din social-budget?

Vill du veta mer, kontakta Britta Liljegren. Vi kan tech-målgruppen och älskar sociala medier.