Data

Data

IDGs insamlade data om läsare och besökare är mer omfattande, mer aktuellt och mer detaljerat än någon annans. Som marknadsförare kan du lita på att ditt budskap når rätt köpare, oavsett var de befinner sig. 


Nedan är exempel på sätt IDG kan hjälpa er att arbeta med datadriven marknadsföring.

Identifiera heta ämnen och läsarbeteenden
Det data IDG samlar in dygnet runt ger oss insikter om våra läsare, användare och målgrupper. Det är data från eventanmälningar, registreringar av nyhetsbrev, nedladdningar av White Papers, prenumerationstjänster och beteendet på IDG Sveriges 700 000 unika besökare varje vecka med mera.

Från det kan vi identifiera ämnen och vinklar för att med innehållsmarknadsföring nå rätt läsare med relevant innehåll. Då vi även registrerar när målgruppen konsumerar vårt och ert innehåll kan vi maximera engagemanget och på sätt öka effekten av kampanjen.

Utöka till fler nätverk och plattformar
Data kan självklart också användas som underlag när vi styr er marknadsföring mot IDGs besökare i IDGs nätverk men också när de besöker andra sajter. Vi når samma målgrupp på sociala plattformar så som Facebook och LinkedIn eller till och mer på andra sajter i Sverige och resten av världen. På så vis når ni den utvalda målgruppen i flera anpassat budskap på olika kontext och miljöer. Alltid baserat på data och insikter av er målgrupp.

Identifiera affärsmöjligheter
Under en kampanj hos IDG kommer vi i många fall kunna förse dig med data och insikter som gör det möjligt att följa engagemanget kring ert innehåll och vilka målgrupper som intresserar sig för just ert innehåll och företag. På så sätt får ni nya insikter och lärdomar om era potentiella kunder som kan användas för att utveckla ännu mer framgångsrika aktiviteter.

Bygga målgrupper
Efter en genomförd kampanj har ni byggt en unik målgrupp som intresserat sig för och engagerat sig just i ert innehåll. Det skapar möjligheter att och nå målgruppen med anpassat och relevant nytt innehåll. Kommunikationen fördjupas och anpassas för att kunna nå de personer som känner till er, och når dem längre fram i en köpprocess.

Om du vill du veta mer om heta områden, läsarbeteenden med mera är du alltid välkommen att kontakta oss. Skicka in din förfrågan här!