Här är fem goda skäl att göra som F-Secure och testa Facebook Branded Content.

1. Öka räckvidden.
Helt enkelt en utmärkt och enkel modell för dig som marknadsförare att sprida ditt innehåll i en social kanal med en trogen och kunnig techpublik.

2. Analys i realtid och träffsäkra insikter.
Den största fördelen att med att lägga ut Branded Content på sidor från verifierade partners till Facebook är att du som kund ser all statistik i realtid och snabbt kan dra slutsatser om hur du ska dela innehållet i andra kanaler eller köpa utökad räckvidd.

3. Du syns i det redaktionella flödet.
Ditt inlägg sprids på samma sätt som våra redaktionella inlägg. Det publiceras på våra redaktionella Facebooksidor och syns därmed hos en målgrupp med it-proffs som aktivt valt att följa IDGs varumärken.

4. Ökad interaktivitet. 
Genom att låta IDG publicera dina native-kampanjer i våra redaktionella sociala kanaler ökar antalet likes, delningar och kommentarer.

5. Tydligt målgruppsarbete.
Ju mer du använder Branded Content med en verifierad partner desto mer kan du med hjälp av analys och insikter styra ditt innehåll mot rätt målgrupper i rätt tid men även attrahera målgrupper som du kanske inte når med andra marknadsföringsaktiviteter.

Säkerhetsföretaget F-Secure var först ut med att lansera Branded Content på IDG.se. Vill du veta mer om resultatet, få mer information om hur det fungerar och vad det kostar så tveka inte att kontakta Britta Liljegren på britta.liljegren@idg.se