F-Secure valde en native advertising*-lösning i IDG:s kanaler för kommunikation kring Digitalt föräldraskap och Bankskydd.

1. Hur såg behovet inför detta samarbete ut?
- Med komplexa produkter var utmaningen att hitta en partner som förstod vår bransch och kunde hjälpa oss att nå vår målgrupp med engagerande och relevant innehåll.

2. Vad valde ni för lösning?
- Vi valde en native advertising-lösning med innehållsproduktion och en egen content-hub på IDG.

3. Hur ser resultatet ut så långt?
- Vi ser flera positiva resultat så som ökad trafik och konvertering. Vi har även lärt oss mycket om vår målgrupp och fått insikter som vi inte hade innan. Mycket av innehållet har vi även kunnat nyttja i andra kanaler, och att arbeta med innehåll är definitivt ett långsiktigt arbete som vi fortsätter med.

4. Vad är viktigt för er vid val av leverantör av innehållsproduktion?
- I vår bransch kan det skifta snabbt och det är otroligt viktigt med en leverantör som förstår det och är flexibla och lyhörda.

5. Vad är viktigt för er vid exponering av ert innehåll i externa kanaler?
- Vi vill utbilda och engagera med vårt innehåll, det är viktigt för oss att innehållet inte uppfattas som för ”techigt” och är relevant samt att det självklart följer vårt budskap och varumärke. Samt att vårt innehåll syns i relevant kontext såklart.

 6. Hur har samarbetet med IDG fungerat?
- Vi är mycket nöjda! IDG är kunniga och oerhört professionella att arbeta med.

Se hela F-Secures kampanj här

Kontaka Britta Liljegren om du vill veta mer om IDG:s native advertising-erbjudande

*Native Advertising - Definition IAB: Annonsering som följer samma beteende som resterande innehåll och är utformad så att användaren upplever det som en naturlig del av plattformen. Native advertising är en del av det bredare begreppet content marketing, som avgränsas genom det faktum att native advertising alltid är betalt utrymme.