• Att byrån har erfarenhet och kunskap om er målgrupp och bransch, särskilt om era lösningar eller produkter är komplexa. De som ska producera ert innehållet måste ha koll för att resultatet ska bli bra! 
  • Välj en byrå som kan hjälpa er med ett utifrån-inperspektiv, med insikter om vad målgruppen har för behov, intresse och utmaningar. Har byrån möjlighet till djupare förståelse om målgruppen med hjälp av data, statistik och analys som du kan få ta del av? 
  • Personkemi, ett bra contentsamarbete kräver en löpande dialog och nära samarbete, och då är bra personkemi viktigt!
  • Hur tänker byrån kring ett redaktionellt angreppssätt vs kommersiellt producerat innehåll? Vad har de för erfarenhet kring redaktionell planering, optimering och analys?
  • Många företag har idag utmaningar att få ut sitt innehåll. Kan byrån hjälpa er med att sprida det till rätt målgrupp och i rätt kontext, är det så klart ett stort plus!
  • Be att få se konkreta exempel på vad byrån tidigare producerat för innehåll mot målgruppen..

IDG Strategic Marketing Services är en contentbyrå specialiserade på innehållsproduktion åt it- och tech-företag. Under 2015 gjorde vi över 10 000 innehållsproduktioner åt över 250 kunder globalt. Innehållet kan vara i kombination med exponering i IDG:s kanaler, eller helt på era egna. Kontakta oss så berättar vi mer, eller läs mer här och se hur vi hjälper bland andra Microsoft och Dustin!


 

IDG Marketing Update

Det här är en artikel från IDG Marketing Update som även utkommer som nyhetsbrev varje månad. Läs fler nyheter från oss eller prenumerera på nyhetsbrevet.